سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
از تبار آسمان
آقای جمعه های غریبی ظهور کن دهلیزهای شب زده را غرق نور کن یگ گوشه از جمال تو یعنی تمام عشق یا باز گرد یا دل ما را صبور کن آقا چقدر فاصله , اندوه , انتظار فکری به حال این سفر راه دور کن آقا اگر که آمدی و عاشقت نبود یک فاتحه نوازش اهل قبور کن
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 25
بازدید دیروز : 1
کل بازدید : 117129
کل یادداشتها ها : 31
خبر مایه

موسیقی


در پرتغال، طبق مقررات جدید، ابراز هر نوع کلام با محتوای جنسی شامل مجازات تا یکسال زندان یا جریمه نقدی می شود اما کو گوش شنوا.
آزار جنسی زنان زنان در خارج آزادند، کسی نگاه شان هم نمی کند (بخش دوم) +فیلم و عکس
به این مطلب امتیاز دهید
100% 0%

به گزارش گروه فرهنگی جام نیوز، در اتحادیه اروپا بیش از نیمی از زنان از دوران نوجوانی مورد آزار و اذیت و جنسی قرار گرفته اند.

 

در گزارش قبل به آزار و اذیت زنان در فرانسه پرداخته شد.[اینجا بخوانید] گزارش حاضر به بحث آزار و اذیت زنان در کشور پرتغال و بلژیک می پردازد.

 

در دو کشور پرتغال و بلژیک مزاحمت های لفظی برای زنان در خیابان یا متلک گفتن هم از مصادیق آزار جنسی است و شامل مجازات می شود.


با وجود اصلاح قانون، عباراتی با محتوای جنسی نسبت به زنان، همچنان در خیابان های پرتغال به گوش می رسد.

 

در پورتو، دومین شهر بزرگ پرتغال زنان زیادی هستند که از این مزاحمت های لفظی خیابانی شکوه دارند.

 

زنان زیادی در این کشور از این اصلاح قانون اطلاعی ندارند. یکی از آنها می گوید: «به نظرم باید بیشتر درباره قوانین و مقررات به مردم اطلاع رسانی کرد.»

 

فعالان اجتماعی در پرتغال معتقدند که قانون کافی نیست و آموزش هم لازم است.



طبق متممی که سال گذشته به ماده 170 قانون مجازات در پرتغال افزوده شد، آزار و اذیت جنسی، شامل مزاحمت های کلامی هم می شود. طبق این مقرات جدید، ابراز هر نوع کلام با محتوای جنسی شامل مجازات تا یکسال زندان یا جریمه نقدی می شود. میزان جریمه نقدی هم به درآمد فرد آزارگر بستگی دارد.

با وجود این قانون، زنان طی چند ماه گذشته در پرتغال همچنان مورد این قبیل مزاحمت ها قرار گرفته اند.

 

برخی از آنها می گویند که متاسفانه جملات مانند «چقدر س ک س ی هستی!» یا «با من باش!» را زیاد در خیابان ها می شنوند.

 

 

یکی از این زنان می گوید: «هیچکس خوشش نمی آید، یک غریبه با این کلمات از او تعریف کند. وقتی مردهای میانسال برایمان مزاحمت های لفظی درست می کنند، خیلی بد است. آدم حالش بد می شود. ما جای دختر یا حتی نوه آنها هستیم.»

 



مشکل دیگر این است که این متمم قانونی هیچگاه به درستی برای مردم توضیح داده نشده است. چند رسانه ادعا کردند که براساس این قانون، حرف هایی که برای بازکردن سر صحبت با یک زن زده شود هم در پرتغال ممنوع شده و جرم است. عده ای هم در شبکه های اجتماعی این قانون جدید را به همین دلیل به استهزا گرفته اند.


اصلاح قانون آزار جنسی کافی نیست

انجمن اولین انجمنی است که در سال 2011 از جرم انگاری آزار و اذیت های جنسی لفظی حمایت کرد. از نظر مسئولان این انجمن، اصلاح قانون آزار و اذیت جنسی کافی نیست. فعالان اجتماعی این انجمن می گویند که باید به تمام اشکال آزار و اذیت جنسی در یک قانون واحد رسیدگی شود.

 

از نظر فعالان انجمن پاسخ و جایگزین برای زنان در پرتغال برای ایجاد تغییر باید آموزش داد. آنها از سال 2008 در مدارس به کودکان درباره خشونت های جنسی آموزش می دهند.


فعالان این انجمن می گویند که در رفتار دانش اموزان بین 12 و 18 ساله و دیدگاهشان نسبت به خشونت نسبت به جنس مخالف 13 درصد بهبود مشاهده کرده اند.


آزار جنسی زنان، خشونت علیه زنان

دکتر جوانا گودی، از آژانس اروپایی حقوق بنیادی بر نظرسنجی ای در سراسر اروپا درباره خشونت جنسی نظارت داشته است. در این نظرسنجی، با 42هزار زن از 28 کشور عضو اتحادیه اروپا مصاحبه شده است. این زنان از تجربه هایی که درباره خشونت فیزیکی، جنسی یا روانی داشته اند، صحبت کرده اند.


بنابر این تحقیق در کشورهای اسکاندیناوی که از نظر برابری های جنسیتی از وضعیت خوبی برخوردارند، زنان بیشتر در معرض آزارهای جنسی در محیط کار قرار می گیرند.

 

ضمیمه ویدئویی


      زنان در...




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ