سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
از تبار آسمان
آقای جمعه های غریبی ظهور کن دهلیزهای شب زده را غرق نور کن یگ گوشه از جمال تو یعنی تمام عشق یا باز گرد یا دل ما را صبور کن آقا چقدر فاصله , اندوه , انتظار فکری به حال این سفر راه دور کن آقا اگر که آمدی و عاشقت نبود یک فاتحه نوازش اهل قبور کن
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 1
کل بازدید : 117124
کل یادداشتها ها : 31
خبر مایه

موسیقی


در اتحادیه اروپا بیش از نیمی از زنان از دوران نوجوانی مورد آزار و اذیت و جنسی قرار گرفته اند. زنان کشورهای اسکاندیناوی و فرانسه، در صدر قربانیان این قبیل رفتارهای غیراخلاقی قرار دارند.
زنان سیاست مدار فرانسوی مورد آزار جنسی زنان در خارج آزادند، کسی نگاه شان هم نمی کند (بخش اول) +فیلم
به این مطلب امتیاز دهید
60% 40%

به گزارش گروه فرهنگی جام نیوز به نقل از شبکه یورونیوز، آیا می دانستید در اتحادیه اروپا بیش از نیمی از زنان از دوران نوجوانی مورد آزار و اذیت و جنسی قرار گرفته اند؟ در بیشتر کشورهای اتحادیه اروپا آزار جنسی زنان در محیط کار جرم به حساب می آید، اگرچه این موارد بندرت گزارش می شود و آزارگر هم همیشه مجازات نمی شود.

 

در کشورهای اسکاندیناوی (شامل سوئد، نروژ و فنلاند) و در فرانسه، زنان بیشتری قربانی این قبیل خشونتها می شوند. علت این مسئله چیست؟ تفاوت آزار جنسی و تعریف از زیبایی یک زن چیست؟

 

بیش از نیمی از زنان در اروپا از 15 سالگی، آزار جنسی را تجربه کرده اند که شامل لمس و تماس ناخواسته، دریافت ایمیل یا پیامک با محتوای جنسی و یا پیشنهادهای س ک س ی می شود. هر چه یک زن تحصیلکرده تر یا از نظر حرفه ای موفق تر باشد، احتمال اینکه مورد این قبیل آزار و اذیت ها قرار بگیرد، بیشتر است. در واقع در اروپا زنانی که مدیر ارشد [آلودگی محیط کار] هستند یا مدرک دانشگاهی [آلودگی محیط آموزشی] دارند دو برابر بیشتر در معرض آزار های جنسی قرار دارند.


فرانسه؛ آزار جنسی زنان در محیط کار

به فرانسه می رویم، کشوری که از نظر آزار جنسی در محیط کار جزء چند کشور اول است و در آن آزار و اذیت جنسی زنان تحصیلکرده از همه کشورها بیشتر است.

 

بدنبال رسوایی جنسی اخیر در این کشور، دونی بوپن، یکی از اعضای عالیرتبه حزب سبز به آزار جنسی چندین زن متهم شد. تاکنون سه تن از این قربانیان به طور رسمی از او شکایت کرده اند.

 

الن دبس، عضو حزب سبزها در فرانسه و معاون کنونی شهردار شهر لومان است. او می گوید: چندین ماه بود که اس ام اس هایی دریافت می کردم پیامک هایی که محتوایش صریحا برای تحریک جنسی بود.

 

دبس می افزاید: بیش از 90 درصد زنانی که از آزار جنسی در محل کار خود شکایت می کنند یا اخراج می شوند یا استعفا می دهند و بعد هم برای پیدا کردن شغل جدید مشکلات زیادی خواهند داشت.

 

دو زن دیگر هم اظهارات مشابهی دارند.

 

برخی از زنانی که در محل کار از سوی کارفرما یا رئیس خود مورد آزار جنسی قرار می گیرند، به مراجع قانونی شکایت نمی کنند، چون نگرانند که شغل خود را از دست بدهند.

 

به سراغ زنانی می رویم که در فرانسه سکوت خود در برابر آزارهای جنسی در محیط کار را شکسته اند و می بینیم این زنان با چه چالش هایی روبرو هستند.

 

یکی از این زنان می گوید: بیش از یک سال در یک شرکت کوچک تحت آزار جنسی رئیس خود قرار داشت تا جایی که مجبور شد بخاطر افسردگی مرخصی استعلاجی بگیرد بعد هم پس از شکایت به مراجع قانونی از شرکت اخراج شد.

 

وکیل او می گوید: اغلب وقتی قربانی در برابر دادگاه حاضر می شوند، خودشان متهم می شوند، این زن در دادگاه متهم شده که با فریبکاری می خواسته شغل رئیسش را تصاحب کند. به این هم متهم شده که دروغ می گوید چون هیچ احساس و واکنش عاطفی بروز نمی دهد.

 

قربانی دیگری درباره چالش خود در مسیر شکایت اظهار می دارد: با هر بی عدالتی وضعیت من بدتر شد.

 

لینک دانلود

 

جام نیوز






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ